Правила спілкування - Мої статті - Каталог статей - АРЛІ
Субота, 25.10.2014, 19:16
Вітаю Вас Гість | RSS

Апостолівський районний ліцей-інтернат

Категорії розділу
Наше опитування
Оцініть мій сайт
Всього відповідей: 70
Статистика

Онлайн всього: 0
Гостей: 0
Користувачів: 0
Вік сайту
Форма входу

Каталог статей

Головна » Статті » Мої статті

Правила спілкування
Шановні колеги!

В роботі вчителя час від часу можуть виникати конфліктні ситуації.
Як їх запобігти? Що треба зробити, щоб врегулювати
непорозуміння між учнями та вчителем?
Скористайтеся нашими порадами -і Ви обов'язково відчуєте задоволення від спілкування.
Правила педагогічного спілкування:
1. Взаємини з дітьми- фундамент діяльності педагога.
2. У спілкуванні виходьте з мети, завдань виховання, інтересів дитини.
3. Орієнтуйтеся на співрозмовника.
4. Не треба обмежуватися інформацією, аналізувати мотиви.
5. Важливо усвідомлювати психологічну атмосферу ( співпереживати).
6. Будьте самокритичні. Не жалійтеся на учнів.
7. Умійте слухати й поважати співрозмовника.
8. Будьте тактовні, умійте налагоджувати взаємність у спілкуванні.
9. Усвідомлюйте важливість у спілкуванні динаміки, розвитку, ініціативності.
10. Уникайте моралізаторства та негативних установок.
11. Не застосовуйте "голу" критику.
12. Умійте вчасно похвалити чи покритикувати.
13. Частіше посміхайтеся, схвалюйте, заохочуйте.
14. Розвивайте комунікативну пам'ять, уяву, увагу, загальну культуру.

Однією зі складових нашого спілкування є не лише вміння говорити, а й уміння слухати.
Тест " Чи вміємо ми слухати учня?"
1. Чи намагаєтеся ви закінчити бесіду в тих випадках, коли її тема вас не цікавить?
2. Чи дратують вас манери співрозмовника?
3. Чи може невдалий вислів учня спровокувати вас на різкість, або грубощі?
4. Чи уникаєте ви бесіди з незнайомими або малознайомими вам вихованцям?
5. Чи маєте ви звичку перебивати учня?
6. Чи робите вигляд, що уважно слухаєте, думаєчи зовсім про інше?
7. Чи змінюєте тему розмови, якщо вона неприємна для вас?
8. Чи виправляєте вихованця, якщо в його мові зустрічаються неправильні слова, вульгаризма?
9. Чи змінюється ваш тон, голос, вираз обличчя залежно від того, хоть ваш співрозмовник?
10. Чи буває у вас поблажливий тон із відтінком зневаги та іронії стосовно співрозмовника?
Оцінювання відвовідей:
  • "Майже ніколи" - 10 балів;
  • "рідко" - 8 балів;
  • "іноді" - 6 балів;
  • "у більшості випадків" - 4 бали;
  • "майже завжди" - 2бали
Чим більше балів Ви набрали, тим більше у Вас педагогічного такту і, відповідно, майстерності.
Якщо Ви набрали:
  • 62 бали - ваш педагогічний такт вищий від середнього рівня;
  • 52 бали - ви-терплячий слухач;
  • менше ніж 52 бали - вам слід навчитися слухати співрозмовника.
10 правил уміння слухати
  1. Перестаньте говорити.
  2. Допомагайте співрозмовнику відкритися до спілкування.
  3. Продемонструйте, що ви готові слухати.
  4. Усуньте моменти, які можуть дратувати співрозмовника, не стукайте по столу, не перекладайте папери, не малюйте.
  5. Співпереживайте співрозмовнику.
  6. Будьте терплячі: не економте час, не перебивайте, не крокуйте до дверей.
  7. Стримуйте емоції і роздратованість.
  8. Не допускайте суперечок, пам'ятайте, що перемога в суперечці - це поразка.
  9. Ставте запитання, які стимулюють співрозмовника і свідчать про те, що ви його чули.
  10. Щоб слухати, потрібні два вуха: перше сприймає зміст, друге чуттєво відображує його.
Н.О.Волкова, Заступник директора з НМР.  
Категорія: Мої статті | Додав: jalbert (30.09.2011)
Переглядів: 728 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Ім`я *:
Email:
Код *:
Пошук по сайту
Друк сторінки
Глобус відвідувань
Корисні сайти

Copyright MyCorp © 2014
Створити сайт безкоштовно